Niezen: Get That Shit Under Control

Met de winter op komst zijn de snottebellen, schorre keeltjes en niesparades alom aanwezig. Ik heb geleerd altijd ‘gezondheid’ te zeggen als iemand in mijn omgeving niest. Ook in Spanje houd ik dit stug vol, ook al doet niemand hier aan ‘salud’ of ‘jesús,’ bij een nies.

Het viel mijn collega zelfs op dat ik altijd ‘salud‘ zeg. Op mijn werk zit ik aan een lange tafel met ongeveer tien collega’s. En hoewel ze vrijwel allemaal uit (Noord-)Europa komen, zijn ze schijnbaar toch erg vatbaar voor een beetje kou. Het heeft nog niet eens gevroren, en iedereen is al verkouden. Ze houden maar niet op met estornudar -serieus, waarom niezen nog vervelender maken met zó een onmogelijk woord!-

Moraalridder als ik ben, hoopte ik Spanje beetje bij beetje wat welopgevoeder te maken. Helaas heeft de winter mijn plannen doen wijzigen. Elke vijf minuten ‘salud’ roepen als iemand weer aan het niezen is, wordt erg vervelend. En hoewel dit in strijd is met mijn beleefdheidsnormen -als ik kan, zou ik heel Spanje een draai om hun oren geven, en ze even wat manieren bijleren- was het ‘salud’ wensen, niet meer bij te houden.

Project fatsoen gestaakt wegens overmacht. Jammer. Volgend jaar probeer ik het weer. Tot dan.. get that shit under control.

niezen

7 thoughts on “Niezen: Get That Shit Under Control

Laat een comment achter, vind ik leuk!

