Week 1. GreatMinds Challenge

Zoals jullie weten ben ik met een challenge bezig. Één uur eerder opstaan, en deze tijd aan mijn hobby’s besteden voor een succesvollere toekomst. Project Great Minds Work in The Morning! Hoe gaat dat na een week? Een kleine inventarisatie..

Op dag 1 was ik bij het opstaan fris en fruitig en had ik er zin in maar kwam ik erachter dat een uurtje zó om is. Ik kwam zelfs bijna te laat voor werk! Bovendien lag ik de nacht voorafgaand aan mijn eerste dag te denken aan wat ik allemaal kon en moest doen. Niet handig om dit zo los door mijn hoofd te hebben zweven. De opvolgende dagen maakte ik een to-do lijstje met een schatting van de tijd erbij. Op deze manier voorkom ik dat ik te veel plan. Sinds dat moment slaap ik weer rustig. Mijn geïmproviseerde bureau heb ik niet gebruikt. Mijn GreatMinds ochtenden worden netjes vanaf de bank en vanonder een dekentje uitgevoerd. Tsja, hier is het is ook winter…

Op dag 3 en 4 was ik bij het opstaan echt niet fris en fruitig. Eerder smoezelig en rot. De twee dagen met te weinig slaap merkte ik direct. Ik kon mij niet concentreren en deed niet veel. Soms gieren de ideeën door mijn hoofd en ben ik erg creatief. Maar deze dagen was mijn hoofd het zwarte gat waar niet veel gebeurt en vooral veel verdwijnt. Op vrijdag, dag 5, heb ik dus ook mijn challenge niet gehaald. Balen, hierdoor ook geen Zedeloze Zaterdag artikel!

Na een heerlijk Sinterklaasweekend ging het gisteren en vandaag prima. Ik ben georganiseerder bezig. Mijn heikel punt blijft mijn nachtrust. Ik vind het moeilijk om om elf uur al te slapen, maar ik weet dat ik echt acht uur slaap nodig heb als ik mij goed wil voelen.

Op mijn werk vroeg een collega hoe laat ik gisteren was opgestaan, hij wist van mijn uitdaging. Ik vertelde hem trots dat ik om zeven uur op was. Hij was onder de indruk en merkte op dat je veel zelfdiscipline nodig hebt om dit te kunnen doen. Arrogant zei ik, dat ik dat ook had.

Ik geloof dat iedereen zelfdiscipline kan hebben. Als je zelf compleet overtuigd bent dat je een beter persoon wordt, met een mooiere toekomst en meer successen, dan zorgt deze motivatie ervoor dat je alle uitdagingen aankan. Ga in je hoofd een betoog aan met alle contra’s en win deze strijd. Je zult zien dat het werkt!

Al met al ben ik erg tevreden met mijn nieuwe challenge. Ik voel mij beter, word rustig aan wakker, ben helder en georganiseerd. Fijn!

Mijn idee voor deze challenge kwam toen ik gestrest op zoek was naar een manier om mijn tijd beter in te delen, want na een beetje rekenen kwam ik erachter dat ik genoeg tijd had voor alles, maar dat ik alleen mijn indeling moest omgooien.Klik hiervoor de afbeelding van de grote denkers die mij op mijn idee brachten. Laat je inspireren!

Tip: Vul de klok hiernaast in een week lang elke dag in. greatminds challengeDoe dat zo eerlijk mogelijk. Op deze manier zie je waar je tijd heengaat, en of dat anders moet of kan.

6 thoughts on “Week 1. GreatMinds Challenge

Laat een comment achter, vind ik leuk!

