Straatintimidatie: Verborgen camera in NYC

Je kunt niet inloggen op Twitter of Facebook zonder onderstaande video te zien. Ik schreef al eerder over het Hollaback! project, tegen straatintimidatie. Dit keer heeft deze feministische beweging een video opgenomen van een jonge vrouw in New York. In de video, een samenvatting van 10-uur, wordt zij meer dan honderd keer nageroepen, nagefloten en zelfs achtervolgd. Heel misselijkmakend.

Maar misselijkmakender eigenlijk, vind ik de reacties van mensen. De video wordt heel verschillend ontvangen, en door bepaalde mensen bekritiseerd. Sommigen mensen vinden dit oké, normaal, en zijn van mening dat ze er zelf om vraagt.

Wat verwacht je dan? Boys be boys.

Zie het als een compliment!

Strakke broeken dragen jullie vrouwen om de andere sekse aan te trekken. Als jullie dit niet willen moeten jullie wat anders aantrekken.

Meisjes zeggen altijd dat ze willen dat jongens tegen hun gaan praten, dan doen ze het en dan is het niet goed.

Ze hebben expres dat meisje gebruikt voor deze video, omdat ze weten dat wij van die lichaamsvorm houden.

In andere landen is het veel erger en wordt het gewoon als iets normaals gezien.

Ik ben niet agressief, heb geen oorlogszucht, maar ik kan maar één ding op deze reacties zeggen:

You suck.

 

Klik hier voor de website van Hollaback!

10 gedachtes over “Straatintimidatie: Verborgen camera in NYC

  1. Eens.. van die vrolijkerds die gewoon ‘oh lord Jesus. ‘ roepen en een ‘sunshine’ en verder niks… achja… maar respectloze opmerkingen, aanrakingen en achtervolgen? belachelijk..

    Liked by 1 persoon

  2. Ik heb een dubbel gevoel bij de video. Ik woon niet in Amerika en ben er nog nooit geweest. Dit is niet leuk en intimiderend. Maar langs de andere kant lijkt het me ook sterk.
    Thuis, in Leuven, word ik op straat ook soms aangesproken. Niet zo vaak en niet altijd. Maar soms is dat ook gewoon leuk. Vriendelijkheid en complimentjes moeten ook nog kunnen vind ik.

    Like

    1. Ik vind het heel soms niet erg, maar ik moet zeggen dat ik het echt vaak als vervelend ervaar. Maar het ligt natuurlijk ook aan wat er wordt gezegd.
      Ik denk dat het ook licht aan de manier waarop het gebeurt, én hoevaak. Ik denk dat dit meisje de eerste opmerking misschien niet vervelend vond, maar na een paar wordt het toch wel heel irritant.

      Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

