Motivatie nodig?

Voor de twijfelaars of verdwaalden onder ons, of gewoon voor liefhebbers van mooie teksten> een motiverende tekst van een lekker Venezolaans nummer vertaald. Laat je inspireren!

Yo nací en un mundo irreal, – Ik ben geboren in een onwerkelijke wereld,
a punto de ser un criminal. – en stond op het punt om crimineel te worden.
Me propuse nadar contra el mar, – Ik stelde mijzelf als doel tegen de stroming in te gaan,
y pude nadar y pude nadar. – en ik kon het, ik kon het.
Tuve un sueño y lo quise alcanzar, – Ik had een droom en ik wilde deze najagen.
Me dediqué a trabajar. – Ik legde mij erop toe er aan te werken,
Yo juré que nunca jamás – en ik zweerde dat ik nooit meer
iba a mirar, mirar hacia atrás –achterom zal kijken.
No renunciaré. – Ik geef niet op.

Creo en mí, en lo que puedo hacer, –Ik geloof ik mijzelf, en ik wat ik kan doen,
no hay nada que me de mas fuerza. – en er is niets anders dat mij zoveel kracht geeft.
Me verás, caer y enloquecer, – Ik zal vallen en stapelgek worden,
pero eso no será una excusa. –maar dit zal geen excuus zijn.
No puedo perder mas mi tiempo, – Ik kan mijn tijd niet meer verspillen,
no hay mejor momento, que hoy y ya. – er is geen beter moment dan nu, vandaag.
Quiero vivir sin facturas, ni arrepentimientos, la vida es ya, – Ik wil leven zonder schulden en spijt.
Quiero vivir, de tú a tú. – Ik wil het leven aangaan, face to face

Yo grité, lloré y sufrí, – Ik heb geschreeuwd, gehuild en geleden,
y soy lo que soy, por lo que vivi. – en ik ben wie ik ben voor wat ik heb meegemaakt.
Soberbio, grosero, sin filtro y sincero, – Hooghartig, ruw, zonder filter en direct,
aún así me quiere hasta el perro. – maar toch houdt iedereen van mij.
Tengo algo diferente en la cabeza, – Ik heb een idee in mijn hoofd,
va a funcionar tengo la certeza. – en het gaat werken, ik weet het zeker.
Dame una sola oportunidad – Geef mij een enkele kans,
no pido más, no pido más. – ik vraag niet meer.

Creo en mí, en lo que puedo hacer, –Ik geloof ik mijzelf, en ik wat ik kan doen,
no hay nada que me de mas fuerza. – en er is niets anders dat mij zoveel kracht geeft.
Me verás, caer y enloquecer, – Ik zal vallen en stapelgek worden,
pero eso no será una excusa. –maar dit zal geen excuus zijn.
No puedo perder mas mi tiempo, – Ik kan mijn tijd niet meer verspillen,
no hay mejor momento, que hoy y ya. – er is geen beter moment dan nu, vandaag.
Quiero vivir sin facturas, ni arrepentimientos, la vida es ya, – Ik wil leven zonder schulden en spijt.
Quiero vivir, de tú a tú. – Ik wil de tu a tu leven.

De tú a tú, – Face to face,
con la vida misma. – met het leven
De tú a tú, – Face to face,
yo me encontré. – vond ik mijzelf.
De tú a tú, – Face to face,
y aunque tuve miedo, – en ook al was ik bang,
De tú a tú, – face to face
no me aparté. – ik liet mij niet uit de weg slaan

Laat een comment achter, vind ik leuk!

