De Kokodril van Denzel

We zitten in de kring. Wat zou je toveren, als je voor een dag een tovenaar was, is de vraag. Ik hoor de mooiste dromen, die vooral te maken hebben met een zwembad in de achtertuin, prinsessen, draken en babydiertjes.

Het duurt even voor Denzels fantasie gaat werken, want nuchter als hij is spreekt zijn Nederlandse kant: “Maar toveren kan helemaal niet.”
Maar als ik even aandring en Denzel eenmaal begint te fantaseren, is hij niet meer te stoppen. Zijn droom is erg spannend…

“Ik wil een kokodril in de tuin!”, zeg hij enthousiast met een stralend gezicht.

Leuk!, denk ik voor een seconde.
Maar dan ben ik even van slag. Hier klopt iets niet.

Paul, een van de leerlingen met een grote Nederlandse woordenschat, kijkt mij met grote ogen aan.

Wat zegt hij nu verkeerd? Het klinkt zo gek.

Kokodril.. kokodril…

Ik kijk naar Denzel die met een heel blij gezicht aan zijn kokodril in de achtertuin denkt.
Ik kijk nog even naar Paul, herhaal Denzels zin, en dan hoor ik het.

Kokodril!

Ik onderbreek Denzel even in zijn fantasie, en vertel hem dat het juiste woord krokodil is.

Ook goed, zie ik hem denken. Als ik hem maar in mijn tuin mag houden.

Krokodil is in het Spaans cocodrilo

Crocodile animated GIF

8 gedachtes over “De Kokodril van Denzel

  1. Haha, grappig, een krokodil in je tuin willen. Maar ik denk ook dat het woord krokodil in Nederlands ook lastig is. Ik zal eens proberen kleine kinderen dit woord te laten zeggen :)

    Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

