Op 9-jarige leeftijd moeder worden

Zal ik mijn post voor Zedeloze Zaterdag schrijven over de door de IS vermoorde Iraakse activiste? Of over de seksslavinnen in dienst van dezelfde groepering?

Of zal ik een bericht posten over het stijgende geweld tegen vrouwen in India? Of zal ik een uiteenzetting schrijven over het wel of niet reageren op straatintimidatie? Of misschien over de ban op abortus in El Salvador, waardoor 9-jarige meisjes moeder worden?

Of over het schoonheidsideaal: Wordt deze ons nou opgedrongen of doen we het allemaal toch zelf? En als ik dan toch over het schoonheidsideaal begin, ik vind de Dove campagnes toch een beetje hypocriet.

Of zal ik het meer richting het westen gaan, en een artikel schrijven over een Amerikaanse school die meisjes verbiedt skinny jeans en leggings te dragen, of over Emma Watson en de VN?

Ik denk dat ik deze post toch het liefst gebruik om jullie te vragen een Amnesty International petitie tegen El Salvador te tekenen. Zie link onder de galerij.

Teken hier de petitie tegen de ban op abortus in El Salvador.

 

9 thoughts on “Op 9-jarige leeftijd moeder worden

  1. Ik stel mij ook altijd de vraag of petities ondertekenen echt helpt – want er zijn er zoveel tegenwoordig! Ik zie door de bomen het bos niet meer… Er wordt vrouwen wereldwijd nog steeds énorm veel leed aangedaan. Soms denk ik, in een wereld zonder mannen zou er veel minder geweld zijn?!

    Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

