Zeven feiten over Sherita

Ik ben al een aantal keer genomineerd voor de LiebsterAward -vorig jaar ging deze viraal, maar heb daar nooit iets mee gedaan.- Nu ben ik opnieuw genomineerd, maar dit keer voor de Sunshine Blogaward, door gezellige blogger Anneke. Hier gaat het om zeven random facts,  en natuurlijk nieuwe nominaties! Dus voor de nieuwsgierige onder ons, hier zeven feiten over mij:

1. Getallenkluns
Ik heb moeite met het goed zeggen van de volgende getallen: 43, 56, 65, 78, 87, 89, 98. Ik draai ze altijd om (wat ik veel logischer vind, we lezen toch ook van links naar rechts?!) . Getallen zeggen mij ook vrij weinig; ik praat dan ook liever in cijfers (drieduizendvierhonderdenzesenzeventig is voor mij drie vier zeven zes). Ik ben wel weer goed in hoofdrekenen.

2. Slangenmens en Archeologie
Als meisje wilde ik graag slangenmens en archeologe worden. Slangenmens leek mij leuk, want lenig zijn vond ik wel cool. Archeologie leek mij vooral interessant omdat ik dan nieuwe dinosauriërs kon ontdekken in een heerlijk hete woestijn onder de felle zon. Mijn obsessie met warm weer bestond toen al. Schrijven vond ik toen ook al leuk. Laatst vond ik veel manipulerende en overdreven dramatische gedichtjes die ik altijd naar ‘de liefste papa en mama van het hele universum en wereld’ schreef.

3. Levensdoel
Als ik 50 ben wil ik op een eilandje wonen, direct aan het strand, mijn eigen moestuin hebben, geen vlees meer eten, iedere ochtend schelpen verzamelen om hiermee sieraden te maken die ik verkoop -deze sieraden zijn erg gewild en alle Kim K’s en Hiltontjes dragen ze-, en zo stilletjes mijn gedachtes de wereld insturen, terwijl ik af en toe een brunch heb met wereldleiders die mij advies komen vragen over vredesdilemma’s. Zelf leid ik ook projecten om toekomstige generaties niet dezelfde fouten als hun ouders te laten maken.

4. Geduld en Rijen
Ik heb geduld. Echt veel geduld. Met alles en iedereen. Maar waar ik absoluut niet tegen kan, zijn rijen. Hoe mooi het kledingstuk ook is, hoe goedkoop die schoenen ook zijn, of hoeveel trek ik ook heb, als ik een lange rij zie laat ik alles voor wat het is en ga ik weg. Ook besluit ik na tien minuten in een rij te hebben gestaan vaak dat ik geen zin meer heb om langer te wachten, en ga ik er vandoor. Dit tot grote frustratie van Don Carlos.

5. Meisjemeisje
Ik ben gek van nagellak, maar echt echt. Ik heb vrijwel alles om een professioneel salon te openen met tien vrouw personeel; speciale kleuren, materialen, kwasten, technieken. Ik maak graag tijd vrij om mijn nagels te decoreren, dit doe ik al sinds ik in groep 5 zit. Ik weet nog dat ik op de basisschool in de pauze de handstand ging doen en mijn donkerblauwgelakte nepnagel was kwijt geraakt. Gelukkig werd hij gevonden en kreeg ik hem terug. Thuis plakte ik hem weer op.
Ook ben ik gek op schoenen, daar heb ik ook een grote collectie van, maar vooral omdat ik heel zuinig ben op mijn mooiste schoenen. En ohja, ik ben ook gek op sieraden, en heb jaren in een diamantair gewerkt als zaterdagbaan. Mijn diamond studs, brilliant cut, 0.30 carat, Top Wesselton, VVS, komen zeker nog.

6. Tandenpoetsen en Zen worden
Als ik mijn tandenpoets kan ik nooit stilstaan of zitten. ik loop altijd rond, op zoek naar dingen die ik ondertussen kan doen. Laatst had ik mijn tandenpoetssessie als ‘word zen ritueel’ beschouwd. Omhoog kijken naar het plafond en even niets anders doen. Dat was eigenlijk best fijn.

7. Alles is interessant
Ik vind het lastig om mijn aandacht ergens op te houden, dit leidt nog weleens tot een kortsluiting in mijn hoofd. Er is ook zoveel interessants te doen, zien en te lezen, zo soms uit het niets.

 

*
En ik wil graag de volgende schrijvers in het zonnetje zetten. Ik heb ze in willekeurige volgorde geplaatst. Ze zijn allemaal leuk, interessant, grappig, mooi, hartverwarmend, inspirerend, confronterend, gezellig en vernieuwend. Enjoy!

Niet In Mijn Pretpark My name is Blond Droomwaarts Thomas Pannenkoek Kribbels uit mijn leven Left Red Eye Hondaluza Achtentwintiger Nachtbraker Rick Evers 78 Mijn Kladblog Red Wine Red Lips Wonen in Spanje Wolferien Vinnerd Laure Linde Anieke Barth Sanny Visser Paul Voetelink De korte verhalen van Anouk Kemper

11 gedachtes over “Zeven feiten over Sherita

Laat een comment achter, vind ik leuk!

