Viajar met het Vliegtuig

Viajar.
Is wat ik afgelopen weekend deed, in het vliegtuig.
Is wat ik iedere dag doe, op de fiets naar werk.
En sinds ik terugben uit Nederland, met het perfect werkende metrosysteem van Madrid (hint hint Nederland). Ik ga er even van genieten tot ik mijn fiets weer van slot kan halen. Je sleutelbos in Nederland laten liggen is niet zo slim.

Viajar, reizen, is typisch zo een woord om onder de neus van de spanjaarden te duwen. Kijk, jullie uitspraak is zo fonetisch nog niet!  Viajar -biagar (fonetisch in het Nederlands), lijkt toch niet heel erg op elkaar vind je niet? Viajar per  vliegtuig vind ik steeds minder leuk. Steeds vaker ben ik tijdens het opstijgen en landen een beetje nerveus. Volgende keer ga ik echt een pilletje bij de dokter vragen.Vriendlief kalmeerde mij:

“Rustig maar, vliegtuigen waar ik inzit storten niet neer. Dus geen zorgen, er gaat niets gebeuren.”
-Waar jij inzit‎?
“Ja”
-Bedankt. Heel behulpzaam.-  Leuk, deze tip, voor de volgende keer als ik weer alleen vlieg.

 

Airplane Flying animated GIF

 

5 gedachtes over “Viajar met het Vliegtuig

  1. Ik ben dol op vliegen. Kan mij niet genoeg turbulentie zijn onderweg. Opstijgen en landen is het hoogtepunt. Helaas vlieg ik nooit meer, maar als ik de kans had…. Ik zat er over 5 minuten in. Heerlijk! Dus, denk maar aan mij de volgende keer :-D

    Liked by 1 persoon

Laat een comment achter, vind ik leuk!

