Straatintimidatie in Nederland

Voor vandaag een Nederlandse Zedeloze Zaterdag, voor alle Nederlanders die hier dagelijks mee te maken krijgen. Vaste lezers weten dat ik hier slecht tegenkan, en er dus ook vaak over schrijf; straatintimidatie.

Ik schreef hier en hier over straatintimidatie in Egypte, en hier over hoe je moet reageren op straatintimidatie, hier over een Amerikaans project, dat Europa aan het veroveren is, Hollaback!, hier over een irritante jongen op straat, en hier een pijnlijk filmpje over hoe de samenleving eigenlijk in elkaar steekt.

Vandaag wil ik graag mijn lezers motiveren om de petitie te tekenen voor het strafbaar stellen van seksuele intimidatie op straat, in Nederland. Ik vind dat mannelijke primaten moeten in de jungle moeten blijven, en als ze dan toch in de maatschappij mee doen, ze dan wel ophouden met vrouwen (denk na, dat zijn ook hun zusjes, echtgenotes, vriendinnetjes, vriendinnen, moeders, en tantes) lastigvallen. Het verschil tussen veel dieren en de mens is, dat mensen zichzelf en hun instincten onder controle kunnen houden. Wees mens.

Om een indruk te krijgen hoe gek het eigenlijk is, bekijk een video van een ‘omgedraaide wereld’ actie, opgezet door de teamleden van dit project.

Om te tekenen, klik hier

Veertigduizend handtekeningen, en er kan een wetsvoorstel ingediend worden. Spread the word!

http://www.straatintimidatie.nl
Teken nu.

 

Deze post is onderdeel van mijn project ‘Zedeloze Zaterdag.’ Seksisme, objectificatie en scheve rolverdelingen zijn onderwerpen die mij prikkelen en woede bij mij oproepen. Al heel lang wilde ik er iets mee doen, maar wat, wist ik niet. Daarom heb ik besloten iedere zaterdag iets te publiceren met betrekking tot deze onderwerpen.

 

5 thoughts on “Straatintimidatie in Nederland

  1. Zag toevallig eerder vandaag een nieuwsbericht dat de VVD in Amsterdam pleit voor boetes op straatintimidatie en wou er zelf ook een post over maken. Zie nu dat jij het ook hebt gedaan en dat er nog meer mee wordt gedaan dan enkel door Amsterdam. Onwijs fijn. Ik ga de petitie ook tekenen en reblog je bericht.

    Liked by 1 persoon

Laat een comment achter, vind ik leuk!

