Verkrachtingsdrug opsporen via nagellak!

Wellicht hebben jullie het bericht ook al op Facebook via IFLS voonail drugrbij zien komen: “Students Develop Nail Polish That Can Detect Date Rape Drugs.” Studenten ontwikkelen een nagellak dat verkrachtingsdrug kan opsporen. Ik sprong een virtueel sprongetje in de lucht, hoe goed is dat?

Helaas zal het nog wel even duren voordat het echt op de markt is. Het product bestaat nog niet, en de studenten laten op hun Facebookpagina Undercover Colors niet veel los over hun project en hun vorderingen.

Wat wel al bestaat is een onderzetter waarmee je verkrachtingsdrugs als GHB en Ketamine kan opsporen. Als er een druppel op de onderzetter valt, kun je zien of er in jouw drankje deze drugs zit. Een nagellak zou dit opsporingsproces vergemakkelijken en minder opvallend maken.

Ook al is deze nagellak nog niet op de markt, het zet mij wel aan het denken. Het zou geweldig zijn als er via de moderne technieken niemand meer slachtoffer hoeft te worden van een verkrachting via een rapedrug. Hopelijk wordt deze nagellak snel en goed op de markt gezet, maar ik vraag mij af,

Waarom is dit nog niet eerder op de markt gebracht?

Deze post is onderdeel van mijn project ‘Zedeloze Zaterdag.’ Seksisme, objectificatie en scheve rolverdelingen zijn onderwerpen die mij prikkelen en woede bij mij oproepen. Al heel lang wilde ik er iets mee doen, maar wat, wist ik niet. Daarom heb ik besloten iedere zaterdag iets te publiceren met betrekking tot deze onderwerpen.

 

3 gedachtes over “Verkrachtingsdrug opsporen via nagellak!

Laat een comment achter, vind ik leuk!

