Andres Vodka op de Eerste Hulp

“Wat is je achternaam, Andres?,” vraagt de verpleegster op de Eerste Hulp van een ziekenhuis in Madrid. “Andres ehhh.. Vodka,” zegt hij lallend, vanuit zijn rolstoel in de gang. Met zijn arm in een rare positie, schreeuwt en roept Andres Vodka alle zusters, beveiligers en wachtenden bij elkaar. Hij spuugt ook op de grond.

“Meneer Andres, werk u even mee, u heeft waarschijnlijk een gebroken arm,” zegt de verpleegster lief.

Hij schreeuwt weer. Volgens mij scheldt hij de verpleegster uit en vervloekt hij iedereen op de Eerste Hulp, maar ik weet het niet zeker, ik versta hem niet goed met zijn dubbele tong.

Andres was eigenlijk aan de beurt, maar hij moet een beurt overslaan, en een andere patiënt krijgt een radiografie terwijl Andres streng toegesproken wordt door een beveiliger.

Na vijf minuten vraagt de zuster of hij eindelijk rustig kan doen. Zijn geschreeuw vermindert en Meneer Vodka wordt de behandelkamer ingereden. Ik hoor dingen op de grond vallen in de behandelkamer.

Een tweede beveiliger komt er aan. Hij draagt zwarte handschoentjes, voor het geval dat hij fysiek moet ingrijpen.

Na wat geschreeuw is het eindelijk rustig. Later zie ik Andres Vodka onder invloed van andere, functionelere, verdovende middelen languit op een bed liggen. Hij wordt behandeld door geduldige verpleegster.

Wat een respect heb ik voor die meiden. *en jongens

5 thoughts on “Andres Vodka op de Eerste Hulp

  1. Ik heb ook erg veel respect voor het beroep. Mijn zus wordt nu opgeleid tot verpleegster en mijn schoonzus werkt al een tijdje in de branche. Een soort werk waar ik totaal geen respect voor kan opbrengen zijn promotiewerkers in de stad. Maar dat terzijde :p

    Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

