Straatintimidatie Egypte: The People’s Girls

Egypte is een prachtig land met een grootse geschiedenis, en tot de dag van vandaag is er veel interessants te zien. Ik wil graag een keer Caïro bezoeken, maar bij mijn eerste en laatste bezoek aan Egypte -Hurghada, 2005- waren de mannen zo onbeschoft en schaamteloos, dat ik liever nog een paar jaar wacht met mijn volgende bezoek. Dat ik niet de enige ben die aangesproken, bekeken en lastiggevallen werd,  blijkt uit documentaire genaamd People’s Girls, over seksuele intimidatie op straat in Caïro. De Belgisch/Amerikaanse filmmaker Tinne van Loon, en de Amerikaanse Colette Guhnim, wonen in de Eyptische hoofdstad, en duiken in het probleem om de realiteit te laten zien. Schokkend..

Voor meer informatie over dit project, kijk op de Facebookpagina, of op Kickstarter, en zie hieronder de volledige clip van ‘creepers on the bridge.’De documentaire zal begin 2015 uitkomen.

Deze post is onderdeel van mijn project ‘Zedeloze Zaterdag.’ Seksisme, objectificatie en scheve rolverdelingen zijn onderwerpen die mij prikkelen en woede bij mij oproepen. Al heel lang wilde ik er iets mee doen, maar wat, wist ik niet. Daarom heb ik besloten iedere zaterdag iets te publiceren met betrekking tot deze onderwerpen.

5 gedachtes over “Straatintimidatie Egypte: The People’s Girls

  1. Zelf nog meegemaakt op reis in Kaïro dat mannen kwijlend naar mijn schat stonden te staren toen ze in een (niet te korte) short over straat liep. Dat hele godsdienstgedoe en de daarbij horende frustraties zijn om op te spuwen.

    Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

