Spaanse Supersongs: Si Tu Me Dices Ven

Hier in Spanje stijgen de temperaturen, en de zomer is op zijn heetst. In Nederland worden de barbecues eindelijk afgestoft, de tuinstoelen mogen uit de stalling, en om echt in zomerse sferen te komen, zet je natuurlijk de beste Spaanstalige muziek op. Maar anders dan vorig jaar, weet je dit keer de tekst…
Vandaag deel 6 van Spaanse Supersongs!

We hebben al La Bamba, en Suavemente, Chan Chan, Me Gustas Tu, en La Tortura gehad. Vandaag wederom een oud nummer, Si Tu Me Dices Ven (1976), van zangtrio Los Panchos uit Mexico en Puerto Rico. Een heerlijk en schattig nummer. De moeite waard om even te beluisteren.

Si tu me dices ven, lo dejo todo – Als je mij zegt, kom, dan laat ik alles
si tu me dices ven, será todo para ti – Als je mij zegt, kom, dan zal alles voor jou zijn
mis momentos más ocultos, – mijn meest verborgen momenten
también te los daré, – zal ik ook aan jou geven
mis secretos que son pocos, – mijn weinige geheimen
serán tuyos también. – zullen ook van jou zijn

Si tu me dices ven, todo cambiará – Als je mij zegt, kom, dan zal alles veranderen
si tu me dices ven, habrá felicidad, – Als je mij zegt, kom, dan zal er geluk zijn
si tu me dices ven, si tu me dices ven. – Als je mij zegt, kom, als je mij zegt, kom

No detengas el momento por la indecisiones, – Stop het moment niet vanwege besluiteloosheid
para unir alma con alma, corazón con corazón, – om ziel met ziel en hart met hart te verbinden
reír contigo ante cualquier dolor, – met jou lachen, hoeveel pijn er ook kan zijn
llorar contigo, llorar contigo, – met jou huilen, met jou huilen,
será mi salvación. – za mijn redding zijn

Pero si tu me dices ven, lo dejo todo, – maar als jij mij zegt, kom, dan laat ik aales
que no se te haga tarde – laat het niet langer duren,
y te encuentres en la calle – dat je jezelf vindt op straat,
perdida, sin rumbo y en el lodo – verloren, zonder zin en in de modder
si tu me dices ven, lo dejo todo – als je mij zegt, kom, dan laat ik alles

Wat vinden jullie van dit nummer, mooi of niets?

 

4 gedachtes over “Spaanse Supersongs: Si Tu Me Dices Ven

  1. Leuk, ik heb Los Panchos hier in Cáceres al twee keer live gezien. Weet je dat die band al sinds de jaren 50 bestaat? Telkens als er een bandlid komt te overlijden, komt er weer een nieuwe. Zo bestaan ze dus al meer dan 60 jaar. Heerlijke muziek!

    Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

