Spaanse Supersongs Vertaald: Me Gustas Tu

Hier in Spanje stijgen de temperaturen, en de zomer is op zijn heetst. In Nederland worden de barbecues eindelijk afgestoft, de tuinstoelen mogen uit de stalling, en om echt in zomerse sferen te komen, zet je natuurlijk de beste Spaanstalige muziek op. Maar anders dan vorig jaar, weet je dit keer de tekst… Vandaag deel 4 van Spaanse Supersongs!

 We hebben al La Bamba, en Suavemente, en Chan Chan gehad. Vandaag een grappig nummer: Me Gustas Tu (2001) van Manu Chao, een Franse zanger van Spaanse afkomst. Zijn ouders zijn onder het Franco-regime naar Parijs gevlucht waar hij zijn muziekcarrière is gestart. Me Gustas Tu is één van zijn bekendste nummers, en hierin beschrijft Manu alles wat hij leuk vindt.

Que hora son mi corazón ? – hoe laat is het, mijn hart?

Te lo dije muy clarito – ik zei het je heel duidelijk Doce de la noche en la Habana, Cuba – 12 uur ’s nachts in Havana, Cuba Once de la noche en San Salvador, El Salvador – 11 uur ’s avonds in San Salvador, El Salvador Once de la noche en Managua, Nicaragua – 11 uur ‘s avonds in Managua, Nicaragua

Me gustan los aviones, Me gustas tu – ik vind vliegtuigen leuk, ik vind jou leuk Me gusta viajar, Me gustas tu – ik vind reizen leuk, ik vind jou leuk Me gusta la mañana, Me gustas tu– ik vind de ochtend leuk, ik vind jou leuk Me gusta el viento, Me gustas tu– ik vind de wind leuk, ik vind jou leuk Me gusta sonar, Me gustas tu– ik vind dromen leuk, ik vind jou leuk Me gusta la mar, Me gustas tu– ik vind de zee leuk, ik vind jou leuk

Refrein: Que voy a hacer ? Je ne sais pas – wat ga ik doen? Ik weet het niet Que voy a hacer ? Je ne sais plus – wat ga ik doen? Ik weet het niet meer Que voy a hacer ? Je suis perdu – wat ga ik doen? Ik ben verloren

Que hora son mi corazón ? – hoe laat is het, mijn hart?

Me gusta la moto, Me gustas tu– ik vind de motor leuk, ik vind jou leuk Me gusta correr, Me gustas tu– ik vind rennen leuk, ik vind jou leuk Me gusta la lluvia, Me gustas tu– ik vind de regen leuk, ik vind jou leuk Me gusta volver, Me gustas tu– ik vind terugkomen leuk, ik vind jou leuk Me gusta marihuana, Me gustas tu– ik vind wiet lekker, ik vind jou leuk Me gusta colombiana, Me gustas tu– ik vind Colombia leuk, ik vind jou leuk Me gusta la montaña, Me gustas tu– ik vind bergen leuk, ik vind jou leuk Me gusta la noche, Me gustas tu– ik vind de nacht leuk, ik vind jou leuk

Refrein Que hora son mi corazón ? – hoe laat is het, mijn hart?

Me gusta la cena, Me gustas tu– ik vind het diner leuk, ik vind jou leuk Me gusta la vecina, Me gustas tu– ik vind de buurvrouw leuk, ik vind jou leuk Me gusta su cocina, Me gustas tu– ik vind jouw eten lekker, ik vind jou leuk Me gusta camelar, Me gustas tu– ik vind verleiden leuk, ik vind jou leuk Me gusta la guitarra, Me gustas tu– ik vind de gitaar leuk, ik vind jou leuk Me gusta el reggae, Me gustas tu– ik vind reggae leuk, ik vind jou leuk

Refrein Que hora son mi corazon ? – hoe laat is het, mijn hart?

Me gusta la canela, Me gustas tu– ik vind kaneel lekker, ik vind jou leuk Me gusta el fuego, Me gustas tu– ik vind vuur leuk, ik vind jou leuk Me gusta menear, Me gustas tu– ik vind dansen leuk, ik vind jou leuk Me gusta la Coruña, Me gustas tu– ik vind Coruña leuk, ik vind jou leuk Me gusta Malasaña, Me gustas tu– ik vind Malasaña leuk, ik vind jou leuk Me gusta la castaña, Me gustas tu– ik vind kastanjes lekker, ik vind jou leuk Me gusta Guatemala, Me gustas tu– ik vind Guatemala leuk, ik vind jou leuk

Refrein (3x) Que hora son mi corazón ? – hoe laat is het, mijn hart? (6x)

A la bin, A la ban, A la bin bon ban (2x) Obla di, obla da, obladidada (2x) A la bin, A la ban, A la bin bon ban (2x)

Hot or not?

5 thoughts on “Spaanse Supersongs Vertaald: Me Gustas Tu

  1. Pingback: Meer lieve Spaanse woorden | lief & leed

  2. Pingback: Spaanse Supersongs: Si Tu Me Dices Ven | lief & leed

  3. Pingback: Spaanse Supersongs Vertaald: La Tortura | lief & leed

Laat een comment achter, vind ik leuk!

