iPhone vs. Blackberry Q10 & Hipsterheid

Vorig jaar besloot ik dat het tijd werd voor wat diepgang in het verhipsteringproces van mijzelf. Ik hield al van hippe koffie, was zo nu en dan filosofisch bezig, droeg Vans en andere coole kleding van rommelmartkjes en was op zoek naar de perfecte nerdenbril. Een iPhone zou de kroon op mijn coolheid zijn. Bovendien typte mijn Nokia niet zo lekker en waren de foto’s van slechte kwaliteit.

Dus ik kreeg Moederliefs oude iPhone -ja, moeders is hipper dan ik ben-. De eerste weken was ik in de hemel. Ik downloadde Candycrush, Twitterde, Facebookte en schoot selfies alsof mijn leven ervan afhing. “Ik moet nog wel wennen aan dat typen, maar dat komt nog wel,” zei ik blij tegen iedereen als ze mijn nieuwe telefoon zagen.

Een paar maanden later moest ik nog steeds wennen aan dat typen op het touchscreen. Ik kon geen foutloze woorden typen. Ja, soms waren mijn nagels lang en soms kort, dus dat zou het probleem kunnen zijn. Hoe dan ook, het was erg vervelend.

Ik besloot de automatische correctie aan te zetten. En ik maar denken dat het niet erger kon, wel dus. Ik ‘Whatsapp’ namelijk in het Nederlands, Spaans én Engels, dus ik moest telkens wisselen tussen de autocorrecties bij de verschillende chats. En dat ik had moeten wisselen, daar kwam ik telkens pas achter als ik al met veel pijn en moeite een simpel woord had getypt, en dit woord automatische werd gecorrigeerd naar een lijkend woord in de taal die op dat moment aanstond. Ook geen optie dus.

Dus zo reageerde ik vaker kortaf op de Whatsapp, wat natuurlijk niet leuk is. Ik besloot dat het tijd werd voor een andere telefoon, en bovendien, een echte hipster zou ik toch nooit worden. Helaas zijn touchscreens zo hot, dat er maar weinig merken zijn, die een telefoon met een fysiek toetsenbord -QWERTY- uitgegeven. Na veel onderzoek, getwijfel en heel veel haat en frustratie voor mijn hipstermobiel, vond ik de Blackberry Q10.. Dit keer écht hemel op aarde.

Ik ben zo gelukkig met mijn nieuwe mobiel. Ik heb een betere camera en een heerlijk toetsenbord. En tijdens het typen geeft mijn telefoon woordvoorspellingen in het  Nederlands, Spaans én Engels. En misschien nog wel het leukste van allemaal: Alle hippe iPhone’ers kijken lichtelijk jaloers naar mijn fijne toetsenbord. Ik zie ze denken…’zal ik dan toch maar ook…?’

4 gedachtes over “iPhone vs. Blackberry Q10 & Hipsterheid

Laat een comment achter, vind ik leuk!

