Schuin oversteken, enzo

Ik weet het nog heel goed. Ik was jong, en op straat zag ik een jong koppel oversteken waar het niet mocht. Slechts een paar meter verderop was een zebrapad, en ik vond het heel gek en ook gevaarlijk dat ze niet de moeite namen om daar heen te lopen, zodat ze veilig konden oversteken.

Tien jaar later zal ik hetzelfde doen. En ik doe het nog steeds. Maar waar ik niet tegenkan, waar ik zelfs stilletjes heel boos om wordt, is als twee type mensen het doen: moeders met kinderen, en ouderen.

Moeders: Als jullie je eigen leven op het spel willen zetten, prima, maar trek die kinderen niet achter je aan. Steek over waar het hoort, als het licht groen is. Anders niet.

Ouderen: Jullie zijn niet meer de snelste. Haast hebben hoeft ook niet meer. Wacht gewoon rustig, ik kan mij wel mooiere manieren voorstellen om te overlijden, toch?

6 gedachtes over “Schuin oversteken, enzo

Laat een comment achter, vind ik leuk!

