Spaanse Supersongs Vertaald: La Bamba

Vandaag is het weer tijd voor een nieuwe serie posts. Hier in Spanje stijgen de temperaturen, en de zomer is op zijn heetst. In Nederland worden de barbecues eindelijk afgestoft, de tuinstoelen mogen uit de stalling, en om echt in zomerse sferen te komen, zet je natuurlijk de beste Spaanstalige muziek op. Maar anders dan vorig jaar, weet je dit keer de tekst…
Vandaag deel 1 van Spaanse Supersongs!

La Bamba is een wereldbekend nummer van de Amerikaanse rockgroep Los Lobos – De Wolven-. Het oorspronkelijke nummer werd in 1958 opgenomen door Ritchie Valens, maar werd bijna dertig jaar later pas echt een hit door Los Lobos’ remix. 

Para bailar la bamba, -om de bamba te kunnen dansen
para bailar la bamba, -om de bamba te kunnen dansen
se necesita una poca de gracia, -heb je een beetje charme nodig
una poca de gracia pa mi pa ti, -een beetje charme voor mij, voor jou
arriba y arriba, -naar boven, naar boven

y arriba y arriba, por ti sere, -naar boven en boven, voor jou zal het zijn
por ti sere, -voor jou zal het zijn
por ti sere, -voor jou zal het zijn

Yo no soy marinero -ik ben geen matroos
yo no soy marinero, soy capitan, -ik ben geen matroos, ik ben kapitein
soy capitan, – ik ben kapitein
soy capitan, – ik ben kapitein

Ba-ba-bamba, 
ba-ba-bamba,
ba-ba-bamba,

 

12 gedachtes over “Spaanse Supersongs Vertaald: La Bamba

  1. Aan dit lied heb ik fantastische herinneringen. Ik ben zeven generaties ouder dan jij :). In onze tijd werd dit liedje gespeeld op ‘T-dansants’. Als dit werd ingezet kon je ongestraft meisjes uitnodigen uit de zaal om zalig te kussen. Op andere momenten was ik zeer moeilijk op die dansvloer te krijgen…

    Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

