Lees wat je wilt: Ahora of Ahorra

Betreurd sta ik aan de kassa. Lekker, ‘ahora-,’ nu, een vispakketje in de aanbieding voor slechts €3,- stond erbij. Ik had even eerder gelezen over het bereiden van een vistafel op culy.nl. Dat wilde ik wel namaken.

“Ja, ik heb er echt €3 afgehaald hoor,” zegt de kassiere.

-Maar er staat dat het €3,- kost,  ‘Ahora tres euro,’ ligt ik haar toe.

Ahorrrrra tres euro-” zegt ze. Waarom legt ze nu zo een accent op de ‘r’?

Ah, het kwartje valt.

Ahora – nu, ahorra (met dubbele r) – bespaar.

Bammer. Tsja. Een slapende garnaal wordt door het getij meegesleurd. Het kan de beste overkomen.

3 thoughts on “Lees wat je wilt: Ahora of Ahorra

  1. Pingback: Lekker visje? | Lief & Leed SPANJE

Laat een comment achter, vind ik leuk!

