Ongeleide projectielen

Begrijp mij niet verkeerd, in het centrum van Madrid wonen is heerlijk. Maar als je snel van A naar B moet, kom je er pas echt achter dat voetgangers soms een stelletje ongeleide projectielen zijn..

Carrera San Jeronimo, de chique straat richting het parlement, de oude boekenwijk Cortes, de toeristenbus, de illegale kersenverkopers op de hoek van de straat, de lekkerste banketbakker ooit en de drukke winkelstraat Calle Preciados met supersale, interesseren je niet als je haast hebt. Maar anderen des te meer, lijkt het wel.

Want hoe vaak mensen bijna tegen me aanlopen, plots gaan stilstaan, vreemde draaien maken en hun arm ineens opzij steken, of slingeren als ik snel lopend over straat ga. Ongelooflijk, het lijkt wel een slecht uitgevoerde cheorafie. Ik begrijp des te meer waarom er ooit verkeersregels zijn ingesteld, want voetgangers op straat zijn net een stel bijen zonder hun koningin…

Adem in, adem uit..

Laat een comment achter, vind ik leuk!

