Straatvolk Deel 3: De niet-mens

 Dit is deel drie van een serie posts op mijn blog: Straatvolk in Spanje. De straten van een grote stad zijn vaak bezaaid met vreemde, aparte, gekke, bijzondere types. Deze serie gaat over hen. De nachtchinezen, oude hoeren, straatverkopers, acrobaten, mafkezen, artiesten en nog veel meer. Geniet!

Het is een drukke straat met veel terrasjes en winkels. Hij loopt in het midden, iedereen staart hem na, maar dat ziet hij niet. Hij kijkt recht voor zich uit. Hij draagt een spijkerbroek en een jas. Een van de broekspijpen is van boven tot onder opengescheurd. Ik zie zijn hele naakte been. Zijn jas is ook kapot.

Hij slentert en loopt een beetje mank.Hij heeft een flinke baard, wilde wenkbrauwen, en sommige stukken haar zijn dreadlocks geworden. Oud is hij niet. 

Ik wil niet bang van hem worden, hij kan er namelijk niets aan doen. Maar toch, ik voel angst. Hij is voorbij dat punt, in een verder stadium dan ik ooit bij andere daklozen heb gezien. Deze man is geen mens meer. Hoe hij loopt, hoe hij kijkt maar toch niet ziet. Dit is voorbij het menselijke. 

Het menszijndestuk, is hij verloren. Hebben jullie wel eens een trailer van een serie of een film over een zombie eclips gezien? Zo ziet hij eruit. Heel erg treurig. 

 

8 thoughts on “Straatvolk Deel 3: De niet-mens

Laat een comment achter, vind ik leuk!

