Foto Madrid: Op de brandstapel!

Fietsend op mijn gezegende fiets, hobbelde ik weer eens een voor mij onbekende straat in. Ik kwam een beschilderd pand tegen, bezet door feministische krakers. -ja, feministische krakers, hoe links wil je het hebben?- Na een paar mooie foto’s gemaakt te hebben van de buitenkant, keek ik eens goed naar de geschilderde tekst. Een aparte, pittige tekst, -een toverspreuk, naar eigen zeggen- bleek..

“Als je je met vrouwen omgeeft, breng je jezelf in problemen.
Wij worden veroordeeld tot moordenaars als we een abortus plegen,
Veroordeeld tot schaamte als we geen man hebben,
Veroordeeld tot samenzweringen als wij vechten voor onze rechten,
En verbrand op de vuurstapel als wij opstaan om te vechten.

Als je je met vrouwen omgeeft, breng je jezelf in problemen.
Wij vervloeken jouw imperium zodat we het tot ondergang kunnen brengen,
Vecht je tegen een, dan vecht je tegen allen,
Spread the word, zuster.”

*W.I.T.C.H.: Women’s Independent, Taxpayers, Consumers, and Homemakers. Geïnspireerd op een van oorsprong Amerikaanse beweging, uit de jaren zestig.

Mooie muurschildering, dat zeker, toch?

feminisme links

4 gedachtes over “Foto Madrid: Op de brandstapel!

Laat een comment achter, vind ik leuk!

