Stomme Maria

Maria van vacaturesite BaanAanbod belt mij. Ze heeft mijn profiel gezien, en heeft een ‘joboffer.’ Ze zoeken een Nederlandssprekende, vertelt ze. Nou, toevallig spreek ik best een woordje Nederlands.

Het aanbod is niets, en ik voel mij een beetje slecht als ik het afsla. Zoveel werkloosheid hier en ik ben weer kieskeurig. Ik vertel aan dat ze me altijd kan bellen voor andere leuke ‘ofertas.’

“Maar wat wil je dan?,” vraagt Maria.

-Ja, uhm, nou gewoon iets leuks.-

“Wat vind je dan leuk?”

-Nou, eh. Ik heb journalistiek gestudeerd, maar schrijven in het Spaans als journalist is wel even andere koek… Dus ja, dat gaat niet, maar ik weet ook niet of ik dat wil. -Ik ratel door, de vraag omzeilend – Telemarketing vind ik stom, dat sowieso,- ga ik verder.

En dan ben ik stil.
Maria is ook stil.

“Ik wil je graag bellen hoor, Sheri, maar ik moet wel weten wat je wilt,” zegt Maria op inmiddels een wat dwingende toon.

NOU MARIA, stel gewoon even niet van die onmogelijk lastige vragen, wil je. 

giphy

12 thoughts on “Stomme Maria

  1. Pingback: Positief denken: Don’t look back | Lief & Leed SPANJE

Laat een comment achter, vind ik leuk!

