Straatintimidatie: Hollaback!

Een goed initiatief, dat dankzij het wereldsewildeweb al in 26 landen wordt aangehangen: Hollaback, tegen straatintimidatie. Vrouwen rapporteren via een kort bericht, met of zonder foto, over de dader die hem/haar lastigvalt. Zodat je je niet alleen voelt, straatintimidatie bespreekbaar wordt en duidelijk wordt dat het onaanvaardbaar is.

“Straatintimidatie kan gaan van discriminerende, ongewenste en seksuele opmerkingen, geluiden of gebaren tot ongewenste intimiteiten, publieke masturbatie, tot aanranding, agressie en geweld.” 

Dit gedrag op deze manier benoemen lijkt misschien heftig, maar elk gedrag naar jou toe, op straat, wat je niet fijn doet voelen, is intimidatie. Dus die keer dat die nono, mij nariep op straat werd ik eigenlijk gewoon seksueel geïntimideerd. Ik voelde mij naar en onzeker hierdoor. En dat iemand die macht heeft om mij zo te raken, vind ik heel erg. Hierom steun ik dit project volledig en wil ik dus graag een shout out naar Hollaback geven!

Voor meer informatie, bezoek de website hier in het Nederlands, en hier in het Engels.

hollaback_41

Deze post is onderdeel van mijn project ‘Zedeloze Zaterdag.’ Seksisme, objectificatie en scheve rolverdelingen zijn onderwerpen die mij prikkelen en woede bij mij oproepen. Al heel lang wilde ik er iets mee doen, maar wat, wist ik niet. Daarom heb ik besloten iedere zaterdag iets te publiceren met betrekking tot deze onderwerpen.

Eén reactie op “”

Laat een comment achter, vind ik leuk!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.