Je mengen met de locals; Spanjaard in Groningen

Vier jaar geleden studeerde hij een half jaar in Groningen. -Dus je spreekt een beetje Nederlands?- vraag ik deze Spaanse jongen. Ik ben op de verjaardag van een gemeenschappelijke vriendin.

“Uhh nee,” zegt hij in de eerste instantie lachend.

Maar na wat twijfelen, diep nadenken en hersengekraak -ik hoorde het echt!-, herinnert hij zich toch nog een paar woorden, in ditto volgorde:

“Albert Heijn zondag gesloten
Duwen / Trekken
Korting
Grote Markt
Vismarkt”

Ach, hij heeft in ieder geval wel een leuke tijd gehad in Grongingen, haha

7 gedachtes over “Je mengen met de locals; Spanjaard in Groningen

  1. Nu ben ik bang dat een Spanjaard mij ooit vraagt of ik Spaans spreek omdat mijn zus al een jaar in Madrid woont en ik daar -inmiddels- enigszins regelmatig kom.
    Dan zal ik met schaamrood op mijn kaken zeggen dat ik niet verder kom dan ola en donde estas..

    Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

