Everyday Sexism Project

Het Everyday Sexism Project is een project waarmee de oprichter, Britse feminist Laura Bates, wil laten zien dat seksisme nog steeds orde van de dag is. 

Twee jaar geleden begon deze schrijfster het project, omdat ze het zat was te horen dat seksisme ‘inmiddels niet meer bestond.’ Via haar website, Twitter of  een e-mail kunnen mensen een bericht insturen, anoniem of niet, met hun verhaal.

En zo staat de website van Everyday Sexism Project vol met lange en korte, heftige en minder heftige, verassende en ‘ik ben dus niet de enige’ verhalen. Een project met inmiddels meer dan 50.000 berichten, van over de hele wereld. Een steeds maar groeiend initiatief, en hoe meer mensen er van weten, hoe meer bewustzijn er is, toch?

“But there remains a long way to go. We are still receiving stories from women in the workplace who are afraid to report discrimination for fear of losing their jobs; from five-year-old girls who want to be turned into boys so they can go into space.”

Tsja.

Ik zou zeggen, bezoek eens de site, lees een paar verhalen, en vertel me, was je je hiervan bewust?

Deze post is onderdeel van mijn project ‘Zedeloze Zaterdag.’ Seksisme, objectificatie en scheve rolverdelingen zijn onderwerpen die mij prikkelen en woede bij mij oproepen. Al heel lang wilde ik er iets mee doen, maar wat, wist ik niet. Daarom heb ik besloten iedere zaterdag iets te publiceren met betrekking tot deze onderwerpen.

 

5 thoughts on “Everyday Sexism Project

Laat een comment achter, vind ik leuk!

