Eerste echte tandartsbezoek

Zo vlak voordat mijn -nog niet opgekomen maar nu al pijnlijke- verstandskies wordt getrokken, krijg ik een formulier voor mijn neus. Doña Sherita moet nog even tekenen dat ze op de hoogte is van alle mogelijke risico’s:

Problemen bij de verdoving, hipersensibilidades al anestésico difícilmente previsiblea, kans tot zwelling, risico tot hemorragia en aparición van de hematomas in de adyacente zone.

En alsof dat nog niet genoeg is, kans op ontsteking, beschadiging, en verlies van gevoel in de mond vanwege las pequiñas terminaciones nerviosas.

Ohja.

Even twijfel ik of ik toevallig per ongeluk in een slachthuis ben beland, en of ik niet beter zo snel mogelijk kan wegrennen.

Als ik dan ook nog raar zuiggeluid uit de behandelkamer hoor komen, gaat mijn hartslag helemaal omhoog. Kan ik nog weg? Nee, dit moet, ik kan niet de rest van mijn leven op ibuprofen en antibiotica leven.

Goed. Nét aan heb ik de behandeling overleefd. Gelukkig.

6 gedachtes over “Eerste echte tandartsbezoek

  1. Al lezende werd al even angstig dat ik naast paardenvlees ook nog Sheritavlees in een gehaktballetje aan kon treffen. Je weet immers maar nooit met die vleesschandalen van de laatste tijd. Maar gelukkig was het toch een tandarts en geen slachthuis waar je beland was.

    Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

