Opstaan in de metro

Wanneer sta je voor iemand op in de metro?

Als ze grijs haar hebben? Of heel veel rimpels? Als ze er ouderwets uitzien? Als er haar uit hun oren en neus groeit? Of als de mevrouw een snorretje heeft? Als ze ouderdomsvlekken hebben?

Of als ze zo oud zijn als mijn oma, of als mijn ouders?

Een keer heb ik geloof ik iemand beledigd. De meneer had grijs haar en was niet meer de jongste, maar toen ik vroeg of hij op mijn plek wilde zitten reageerde hij een beetje gepikeerd.

Hij trok zijn buik in, haalde een hand door zijn dunne grijze haren en ging goed rechtop staan. Nee, hij was nog jong dat was nog lang niet nodig, zei hij.

Haha

Vraag: Wanneer staan jullie op voor iemand?

9 gedachtes over “Opstaan in de metro

Laat een comment achter, vind ik leuk!

