Nederlanders zijn koud

“Jullie cultuur is anders. Nederlanders zijn wel een beetje koud,” zegt de irritante winkelbeveiliger.

Al de hele tijd probeert hij een gesprek met mij aan te gaan.

Hij had het al over Iberico ham, alleen wonen, en mijn en zijn oogkleur. Steeds freakier wordt hij.

-Ja,- zeg ik ijskoud zonder beleefdheden en glimlachjes terug.

Vind je het gek, creep.

Vraag: Wanneer stoppen jullie met beleefd zijn?

11 gedachtes over “Nederlanders zijn koud

    1. Ik vind ook dat Belgen eerder verondersteld worden om ‘kouder’ te zijn dan Nederlanders.. Sommigen toch. Ach, zo veralgemenen heeft toch geen zin. Als hij zo spreekt tegen alle Nederlanders, geen wonder dat hij koude reacties krijgt :).

      Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

