Iedereen gelukkig

Soms, zie ik iemand op straat,

En die persoon ziet er dan een beetje ongelukkig uit.

En dan krijg ik medelijden met die persoon. Want ik wil dat iedereen gelukkig is.

Vraag: Kennen jullie dat gevoel?

10 gedachtes over “Iedereen gelukkig

  1. Ik reageer heel vaak wel, al moet ik zeggen dat het er aan ligt in wat voor bui ik ben..in mijn vorige leven was ik kapper en kreeg best vaak verdrietige mensen onder mijn handen en juist door die handen, je raakt iemand langere tijd aan kwam vaak een heleboel los. Tranen en verhalen. Ik kijk ook nu nog verdrietige mensen aan, geef ze een gemeende glimlach en praat ook vaak met ze.

    Liked by 1 persoon

  2. Heel herkenbaar gevoel. Soms, als ik iemand die ik niet ken zie wenen en hij/zij is alleen, wil ik die gaan troosten, want iedereen heeft soms wel eens nood aan troost. “Maar van een vreemde?” denk ik dan, werp een medelevende blik en wandel toch maar verder..

    Like

  3. Ik herken dat wel; soms zou ik er wel eens op af willen lopen en vragen of het wel gaat. Nooit gedaan trouwens.

    Je zou trouwens die gezichten ’s morgens om 6:30 in de trein moeten zien, waarbij ik dan meestal maar denk dat de gezichten gewoon lekker zitten in de wat zielige stand. Zal in dat geval meestal wel zelfmedelijden zijn, hetgeen ik in die vroege uren zelf heel eerlijk gezegd ook wel eens last van heb. :-)

    Like

  4. Ja, dat gevoel ken ik. Als ik langer bij die persoon in de buurt zit (bijvoorbeeld in een wachtruimte of buiten in een park), dan kan ik zelfs intens verdrietig worden en me de rest van de dag zo blijven voelen.

    Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

