Telefoon of Camera stelen

Twee vrouwen vragen mij of ik een foto van ze wil nemen. Ik sta op Puerta del Sol en het stikt er van de mensen. Ik wil de camera aannemen, maar heb mijn mobiel in mijn hand en zoek een plek om hem snel veilig op te bergen.

“Ik kan hem wel even vasthouden, als je wilt,” zeg de mevrouw.

En ik overhandig haar mijn telefoon, terwijl ik de kleine digitale camera aanneem.

En dan bedenk ik mij. Wat nou als ze ineens ervandoor gaat, met mijn telefoon? Als ze gewoon wegrennen? Allebei. Gewoon heel hard, op hun hakjes over de kinderkopjes op Puerta del Sol, ver van mij wegrennen?

Dan ren ik ook gewoon heel hard weg, de andere kant uit, met haar cameratje. Eens kijken wie er harder rent.

Haha.

Is er iemand wel eens op deze manier bestolen? Ik gelukkig nog nooit!

9 gedachtes over “Telefoon of Camera stelen

  1. Haha, leuke gedachtegang. Ik ben gelukkig nog nooit op zo’n manier bestolen, wel heb ik meegemaakt dat ik op vakantie in Spanje (!) was en dat twee van de drie koffers die we mee hadden uit de auto gestolen werden :( ik werd echt even flink met beide beentjes op de grond gezet…
    Opmerkelijk was wel dat ik vlak voordat we de auto verlieten bedacht ‘misschien is het handig als ik mijn portemonnee uit mijn koffer haal’, en dat ik, toen de koffer dus gestolen was, toch nog mijn ID-kaart en alles bij me had…

    Like

  2. Eigenlijk gek dat we daar zelfs aan denken, je zou de mensen moeten kunnen vertrouwen. Ik heb ooit aan iemand op de tram gevraagd om een bericht te mogen sturen en hij gaf me met veel plezier zijn super dure gsm terwijl hij vanvoor ging betalen. Ik voelde mij zo speciaal dat die meneer mij zo vertrouwde. Zou ik zelf nooit durven, Ik durf zelfs niet overal mijn iPhone boven halen met de schrik dat ze hem zullen stelen. Foei voor mij :)

    Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

