Ode van Afgunst voor…

Vandaag wil ik graag een Ode van Afgunst uitbrengen aan de meest vrouwonvriendelijke man ter wereld. Ja mensen, het gaat hier om the devil himself, de zogenoemde en helaas te vaak geroemde…. Osmel Sousa

De grote man achter de populaire missverkiezingen, in het land met de meeste plastische chirurgieoperaties ter wereld, waar zelfs paspoppen onmenselijk grote borsten hebben, en meisjes van 15 van hun ouders of vriend een borstvergroting krijgen.. Venezuela

Zijn statement: Innerlijke schoonheid is bedacht door lelijke vrouwen om zichzelf te verantwoorden. 

Kijk en huiver, 

Meneer Sousa, ik hoop dat u, nacht in nacht uit, nachtmerries zult krijgen van vrouwen met uw gezicht, uw lach en uw uitstraling, totdat u besef dat u echt niet oké bent.

Klik hier om de originele video te kijken en het artikel te lezen [in het Engels], op de website van de New York Times.

Deze post is onderdeel van mijn project ‘Zedeloze Zaterdag.’ Seksisme, objectificatie en scheve rolverdelingen zijn onderwerpen die mij prikkelen en woede bij mij oproepen. Al heel lang wilde ik er iets mee doen, maar wat, wist ik niet. Daarom heb ik besloten iedere zaterdag iets te publiceren met betrekking tot deze onderwerpen.

10 gedachtes over “Ode van Afgunst voor…

  1. Eigenlijk vind ik die man heel lelijk… En het feit dat hij niet gelooft in innerlijke schoonheid helpt hem ook al niet, want uiterlijke schoonheid ontbreekt bij hem :p en sowieso lijkt hij me ook niet heel mooi van binnen..

    Like

  2. Weg ermee, kotsmisselijk wordt ik van zo’n mannen! Mede door hen worden vrouwen steeds meer naar een ideaal maar onnatuurlijk lichaam ‘gestuurd’.
    En de vrouwen die eraan toegeven enkel om een man te behagen zie ik steeds meer opduiken in mijn omgeving. Die vrouwen zou ik eerst willen verplichten om een week mee te draaien in de ochtendverzorging in een ziekenhuis. Dan zie je pas hoe ‘de mens ‘ er in het echt uitziet, hoeveel verborgen gebreken ze dikwijls hebben. Misschien gaan ze zich dan realiseren dat de ‘gebreken’ die zij hebben enkel aangepraat zijn door anderen, en door het heersende (onnatuurlijke) ideaalbeeld van deze tijd.
    Inderdaad Sherita, tevredenheid met je eigen lichaam moet gemotiveerd worden.

    Like

  3. Die vent is freaky eng!
    Bijzonder toch altijd. Ik weet nooit zo goed wat ik hier nu weer van moet denken. Die man, die moet wel zijn hoofd even laten checken, want wij vrouwen zijn niet op de wereld gezet om hem een plezier te doen, maar dat terzijde….. Ik ben een beetje verbaasd altijd over die plastische chirurgie. Ik heb een moedervlek op mijn neus. Kan ik morgen weg laten halen. Prikje, auw, weg. Klaar. Maar …. zolang er geen arts is die mij dat adviseert zal ik het niet doen. Niet om er beter uit te zien. Je borsten vergroten…. Ik blijf het een bizar fenomeen vinden. Altijd gevonden. Zelfs toen ik op mijn dunst was en met een A-cup rondliep kwam het nog niet bij me op. Ik kan alleen maar mijn hoofd schudden bij dit soort dingen.

    Like

    1. Op zich ben ik niet tegen plastische chirurgie. Als iemand erg onzeker is en zich beter voelt na een operatie -in plaats van uren therapie om je zelfbeeld te verbeteren/jaren onzeker zijn totdat je wel blij genoeg bent met jezelf- zie ik geen probleem. Maar ik vind wel dat het tevreden zijn met jezelf op de eerste plaats moet komen, dat moet gemotiveerd worden!

      Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

