Bidden in de Mug

Een gast uit Saoudi Arabië overhandigt mij een telefoonnummer. Hij wil dat ik bel naar het ‘Centrum voor Cultuur en Islam’ om te vragen of er een moskee in de buurt is, waar hij kan bidden. 

Ik bel, terwijl ik op google opzoek wat bidden ook al weer betekent in het Spaans -iets met de ‘r’- en hoe je het woord moskee nu ook alweer zeg. Ik weet namelijk dat het heel erg lijkt op het Spaanse woord voor mug –mosquito– en wil niemand kwetsen door hun heilige gebouw een mug te noemen.

De telefoon wordt te snel opgenomen. Oeps.

-Ja, uhmmm, hallo, uhmmm, goed, goedemiddag, meneer, uhmmm,
ik heb een gast hier en hij wil uhmmm…
u weet wel…
hij zoekt uhmm.. een mosque to pray.- 

De meneer aan de andere kant van de lijn spreekt gelukkig Engels.

Inmiddels heb ik het woord gevonden. Mezquita, is het woord dat ik zocht. Niet mosquito.

Later op de dag komt een andere meneer naar mij toe. Hij komt uit Marokko en spreekt een beetje Spaans.

Toevallig wil hij ook bidden en vraag mij naar een:

mosquito

Haha, oeps meneer, u vraag nu naar een mug.
Hoe durft u!
Haha

2 thoughts on “Bidden in de Mug

Laat een comment achter, vind ik leuk!

