Boodschappen doen in Spanje 2

Deel twee. Lees hier deel één van mijn supermarktavontuur.

Na zo´n tien minuten voorbereiding kan ik eindelijk mijn boodschappen doen. Ik heb maar twee dingen nodig, dus na een snel rondje door de kleine supermarkt, kom ik bij de kassa aan. Er staan drie mensen in de rij voor de kassa. Dat valt  mee. Lang zal dit niet duren, toch?

Een minuut later staan er nog steeds drie mensen voor mij, en hebben er zich vier nieuwe klanten achter mij aangesloten.

Het meisje van de groeteafdeling is nu karton aan het vouwen. De andere collega ook. En medewerker nummer vier, is met iets anders belangrijks bezig, geloof ik.
De kassiere stoort zich niet aan de rij van inmiddels negen mensen, en werkt rustig -met de nadruk op rustig- door.

Haar collega´s storen zich er ook niet aan.

Dat de winkel nog drie kassa’s heeft, is gewoon voor de sier, je moet zo een winkel toch ergens mee vullen?

Als persoon nummer tien zich bij de rij aansluit, gaat er gelukkig toch nog een kassa open.
Een semidakloze rent snel van mijn kassa naar de nieuwe kassa om zijn biertje af te rekenen. Ook de Chinees, het stelletje, de moeder, de pubers en het oude vrouwtje rennen naar de andere kassa. 

Ik ben als eerstvolgende aan de beurt dus ik blijf in mijn rij staan, het voelt inmiddels zelfs vertrouwd. Ik heb ook geen zin om het risico te nemen, want ik ben de supermarkt inmiddels wel zat.

Dan gaat de kassiere een praatje aan met de klant voor mij. Lachend scant ze met veel moeite de producten. Ze bekijkt de label van de fles wijn die de klant koopt, en ze bespreken de wijn.

Ik wil mijn aardappelenzak openscheuren, en de aardappeltjes een voor een naar de kassieres hoofd gooien. Mens, ik word niet betaald om in de rij te staan noch doe ik dit voor mijn lol. Werk door.

Ik zie dat alle mensen die eerst achter mij stonden, inmiddels zijn geholpen bij de andere kassa. Nieuwe klanten komen aanlopen en worden meteen geholpen.

Als dan ook nog eens de pinpas van de kletsgrage klant voor mij het niet doet, beland ik in een soort trance.

Waar ik eerder nog fantaseerde over mijn aardappelengevecht, sta ik nu met een schaapachtige glimlach om mij heen te kijken.

Ik geef mij over. Maak mij alsjeblieft alleen wakker als ik aan de beurt ben – over honderd jaar ofzo.

12 gedachtes over “Boodschappen doen in Spanje 2

  1. Haha, heel herkenbaar weer. Het is ook altijd zo dat als er nog een kassa opengaat, of je nou naar de andere rij gaat of blijft staan, het is altijd de verkeerde beslissing.

    Like

  2. Haha, ik leefde helemaal met je mee in deel 1 en deel 2. Hé, dat rijmt ook nog.
    Iemand vertelde mij eens dat alles een reden heeft. Ik geloof dat niet zo, maar vraag me nu af wat er met jou zijn zijn gebeurt als je direct aan de beurt was geweest…… Was je die baby roepende vent waarschijnlijk weer tegengekomen.

    Like

  3. Dit komt me zo bekend voor!! hahaah sta je in de rij, gaat er een extra kassa open. Denk je in jezelf owww ben zo wel aan de beurt en blijf je staan… Slecht! hele slechte keuze! :P

    Like

  4. Hahahaha, ik zie dit levendig voor me! Vooral die wijn…. jouw zak aardappelen…. dan die pinpas….. Ik vond ‘m briljant de zin in je vorige blog: ”Rijen maken mij moordlustig.”

    Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

