Lekker vieze beschuitjes kopen

Ik kan natuurlijk moeilijk zeggen dat het eigenlijk gewoon heel vies is, beschuit. En dat je het nooit van je leven droog moet eten, tenzij je ziek bent en je geen normaal voedsel binnenhoudt. Nee, ik ga dat natuurlijk niet zeggen. Vooral niet als ik met een big smile al watertandend in de rij sta om datzelfde beschuit af te rekenen.

Eerder schreef ik over de Nederlandse producten die je bij de El Corte Inglés supermarkt kon kopen. Wat ik meteen kocht was een -helaas niet van Bolletje- rol beschuit.

Een oudere Spaanse mevrouw vraagt mij wat het is.
-Een soort van cracker. We eten het met van alles en nog wat, als ontbijt. Met kaas of jam bijvoorbeeld.-

“Oke, si, si, lekker. Ook met paté?”

-Ja hoor. Ook met paté.- En met muisjes als er een babytje is geboren. Of verkruimeld door de gehaktballen, om ze stevig te maken. Maar het allerlekkerste zijn ze op een zondagochtend, mevrouw, met aardbeienjam of oude kaas. Maar wel dik beleggen, anders proef je het beschuitje zelf zo, en dat is dus niet zo heel lekker.

7 gedachtes over “Lekker vieze beschuitjes kopen

Laat een comment achter, vind ik leuk!

