Vandaag sta ik stil bij…

Vrouwen vormen 50% van de wereldbevolking

Vrouwen doen 66% van al het werk

Vrouwen verdienen 10% van het wereldinkomen

Vrouwen hebben 1% van alle bezittingen

Van alle regeringsleiders is 5% vrouw

Van alle armen op de wereld is 75% vrouw

Van alle analfabeten op de wereld is 66% vrouw

Van alle vluchtelingen op de wereld is 75% vrouw

Van de 150 leden van de Tweede Kamer in Nederland is 38% vrouw

Vrouwen in Nederland verdienen gemiddeld 23% minder dan mannen

(CIA Factbook / United Nations)

Deze post is onderdeel van mijn project ‘Zedeloze Zaterdag.’ Seksisme, objectificatie en scheve rolverdelingen zijn onderwerpen die mij prikkelen en woede bij mij oproepen. Al heel lang wilde ik er iets mee doen, maar wat, wist ik niet. Daarom heb ik besloten iedere zaterdag iets te publiceren met betrekking tot deze onderwerpen.

4 gedachtes over “Vandaag sta ik stil bij…

    1. Haha, dat is heel vriendelijk, Thomas. Ik heb de facts zo goed als mogelijk gecheckt. Het lijstje is namelijk een paar jaar oud, dus kan iets wat -ja ja- verouderd zijn. Welke stellingen kloppen volgens jou niet? Dan pas ik het misschien wel even aan.

      Like

      1. ‘vrouwen doen 66% van het werk?’ (bij ons 50/50)
        ‘Vrouwen hebben 1% van de bezittingen’ (bij ons helt het iets over ten gunste van de vrouw’)
        Dat zo’n percentage vrouwen minder verdient is ook voorbijgestreefd (toch in België) – iemand met dezelfde functie verdient evenveel

        Maar wat betekenen ‘percentages’ ??

        Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

