Stiekem piercings zetten

Drie tienermeisjes komen binnen. Ze kijken vol belangstelling naar een wit blad dat de middelste in haar handen heeft. “Mevrouw, heb je een pen? We moeten even een formulier invullen.”

-Oke. Maar alleen als je hem wel teruggeeft.-

“Haha ja tuurlijk, we vullen het hier meteen in.”

Met gefronste wenkbrauwen kijken ze naar het formulier.
De linker kijkt op van het formulier. “Hoe oud ben je als je in ’76 geboren bent?” vraagt ze mij.

-Weet ik niet, ligt aan de geboortedatum, reken maak uit,- zeg ik terwijl ik mijn lach probeer in te houden. Wat zijn ze aan het doen?

“Ohhhh ben je Frans?” vraagt de linker enthousiast, terwijl de rechter haar mobieltje erbij pakt om de leeftijd uit te rekenen. De middelste gaat ondertussen verder met de andere vragen.

-Nee, ik ben Nederlands,- zeg ik lacherig. Of ik Frans ben, het zal eens niet.

“Ohhh, zo cool! Je hebt echt een cool accent!” zegt ze lachend.

De rechter heeft inmiddels de leeftijd berekend. Ze gaan verder met het formulier. Ook de andere vragen gaan gepaard met veel twijfels.

“Welke datum is het vandaag? En welke dag?”
Ik beantwoord hun vragen, ik vind ze wel grappig en begin er zelf ook plezier in te krijgen. Want wat voor formulier het is heb ik inmiddels door.

Na een paar minuten zijn ze klaar met alle vragen. Het formulier hoeft alleen nog ondertekend te worden. De middelste laat een voorbeeld van haar moeders handtekening zien. De linker vraagt mij om een papiertje zodat ze eerst even kan oefenen.

Ik moet lachen, wat een verschrikkelijke meiden.

Als de handtekening is nagemaakt geven ze me de pen terug.

-Waar ga je hem zetten?- vraag ik aan de middelste. 

“Tong en navel,” zegt ze lachend. Ik zie dat ze ook een piercing heeft in haar tandvlees boven haar voortanden.

Ze zal die twee nieuwe piercings ook wel overleven.
Maar ik wens haar toch succes. Alleen niet voor de piercings.

Succes met mama, als die er ooit achterkomt.

5 thoughts on “Stiekem piercings zetten

Laat een comment achter, vind ik leuk!

