Rekenwonder versus Vervelend Mannetje

Ik ben zelden agressief of ongeduldig, maar ik heb een bijna onweerstaanbare drang om deze meneer over de balie te trekken en … en …, ja dat weet ik dus niet. Daar ben ik te vredelievend voor.

“Ik vertrek morgen. Mijn vlucht is om 07:05 en het boarden begin om 06:20.
Hoe laat moet ik hier dan weg?” vraagt een Spaanssprekende gast mij.

Ik vertel hem dat de rit naar het vliegveld, met de shuttle die hij wil bestellen, ongeveer 30 á 45 minuten duurt.
-Maar gezien het tijdstip zal het niet druk zijn op de weg, dus gaat u maar uit van 30 minuten.-

Hij kijkt mij gek aan. “Dat is wel erg lang. Maar goed. Hoelaat moet ik hier dan weg?”

Ik ben geen meester met tijden. Ik tel de klokuren op mijn vingers omdat ik er anders niet uitkom, minuten en uren zijn niet logisch voor mij, alles gaat met honderdtallen, maar er zijn zestig seconden en 24 uren?

Verwacht hij dan nu echt dat ik dit voor hem ga berekenen? Goed. Ik ben te aardig.

– Nou meneer, laten we zeggen dat u twee uur van te voren op het vliegveld moet zijn.

07.05
02.00-
———
05.05

Min een half uur is 04:35. 

Dat is wel erg lang van te voren, beslist hij.
Hij wil gewoon om 06:20 bij de gate zijn. Bovendien is het een nationale vlucht.
Hoe laat moet hij dan weg?

Nou, vervelend mannetje, nationale vlucht of niet, u vraagt het aan mij, en ík wil altijd ruim op tijd op het vliegveld zijn. Daarom bereken ik twee uur van te voren.
-Maar het is uw vlucht, u beslist. Zegt u het maar.-

“Oke, nou, ik wil om 06:20 bij de gate zijn. Dus hoe laat zeg je?”

Ik adem diep in, en diep uit. 

-05:15 weg dan.- (twee keer 35 minuten)

“Nee dat is echt veel te vroeg.”

Op dit moment heb ik dus zin om hem over de balie te trekken en ik weet niet wat met hem te doen.

-Om 05:30 dan?- zeg ik ten slotte.

Ik hoop dat je moet rennen om je vlucht te halen morgen, denk ik ondertussen, vriendelijk glimlachend.

Nee, 05:15, dan maar.

En dat je de hele vlucht loopt na te hijgen en zweten.
Vervelende man.

 

7 gedachtes over “Rekenwonder versus Vervelend Mannetje

  1. Zo ontzettend herkenbaar! Ik ben echt slecht in kloklezen… Ik stond al eens een uur vroeger in de les dan ik wilde, omdat ik mijn digitale klok verkeerd las. En ik gaf iemand anders ook al eens het verkeerde uur door (digitaal & analoog vs. mezelf, zeer vaak 1 – 0).

    Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

