Talker Kletsmajoor

Hij overhandigt mij zijn paspoort. “Lots of people looked at that pasport in the last ten hours,” zegt hij. -Oh? Hebben jullie veel tussenstops gehad?- vraag ik.

“Nee, we zijn direct vanuit Colombia gekomen. But yes, lots of people looked at those pasports. Gek, dat ze zoveel mensen nodig hebben om in de paspoorten te kijken.”

Nu wil meneer  natuurlijk dat ik vraag waarom ze dan zoveel mensen nodig hebben daarvoor. Hij wil daar overduidelijk over praten. Waarom weet ik niet. Hij wil of graag zijn ervaringen delen, of hij wil zijn mening geven. Dat zie je vaker, mensen die A zeggen zodat ik B vraag, zodat zij hun mening over C t/m Z kunnen delen.

Ik zeg dus maar: -Tsja, goed. Dat is ook een manier om werkgelegenheid te creëren toch?-

“Ja, maar goed, ze kunnen die mensen ook naar het leger sturen. To fight the drugwar and terrorism. Weetje, om de terroristen te vinden die zich in de bergen en bossen verbergen, bij Brazilië en Venezuela. But they don’t want to, they protect them.”

Aha, een mening dus.

Hij kletst verder over Colombia. Hij heeft het leuk gehad, mooi land, vriendelijke mensen.
Ik schrijf ondertussen zijn papoortgegevens over. Walker heet hij.

Talker had een passendere achternaam geweest.

4 gedachtes over “Talker Kletsmajoor

Laat een comment achter, vind ik leuk!

