Het hete hoekje

Er zijn verschillende soorten mensen. Sommige mensen zijn normaal en sommige zijn gek. Gekke mensen zijn niet altijd te herkennen. Ik denk wel dat het handig zou zijn, als je ze kunt herkennen, dat ze een stempel op hun voorhoofd dragen ofzo, maar goed, dat terzijde.

Een normaal uitziende jongeman komt binnen. Of ik even een adres wil op zoeken. Hij zoekt ‘El Rinconcito Caliente’ bij Gran Vía.

Ik vind een hotel aan Gran Vía dat ‘El Rincón’ heet. Nee, dat is het niet. Eens kijken wat de andere zoekresultaten zeggen. En dan zie ik ineens staan:

RINCONCITO CALIENTE TUS MEJORES POLVOS DOS 40 EUROS 915227225 GRAN VIA en España – COÑITOSS DE INFARTO!! RIKOS Y …

oftewel;

RINCONCITO CALIENTE DE BESTE WIPJES TWEE 40 EURO. 915227225 GRAN VIA in SPANJE – ONGELOFELIJKE K*TJES, LEKKER EN …

Daarvóór had ik niet door dat ‘El Rinconcito Caliente’ Het Hete Hoekje betekende. Ik dacht enkel aan perrito caliente –hotdog– en aan riñón –nier.-

Maar de zoekresultaten begrijp ik wel.
Ik voel mij een beetje opgelaten. Ik vind die man nu een beetje een engerd eigenlijk.
Er staat een telefoonnummer. Bel die maar, zeg ik.
Hij vraagt of ik op de pagina kan klikken, om het adres te vinden.


Moet ik nou doen alsof mijn neus bloedt?

-Nee,- zeg ik. -bovendien gaat dat ook niet. Vanwege de firewall,- zeg ik laf. -Bel maar, of ga naar een internetcafe.-

Ik blijf stug nee zeggen als hij het opnieuw vraagt, en een beetje vreemd lachend vertrekt hij uiteindelijk weer.

Waarom ik nou eerder de firewall als extra argument gebruikte om niet op die link te hoeven klikken, weet ik niet. Als ik stoer was geweest had ik gewoon gezegd dat ie z´n hete hoekje zelf maar moest vinden, en dat ik hoopte dat hij verdwaalde en zich flink verbrandde aan dat hete hoekje van hem. Viezerik.

Stempel jezelf even op je voorhoofd, wil je.

5 thoughts on “Het hete hoekje

  1. Pingback: Zedeloze Zaterdag: Sexist van het Jaar… | Lief en Leed

  2. Stempelen is geen goed idee. Het zou beter zijn een billboardje te installeren op ieders hoofd. Want het is niet omdat hij vandaag naar Het Hete Hoekje wil gaan voor twee beste wipjes aan 40 euro dat hij dta morgen ook nog wil he. Mensen zijn iets complexer dan dat :-)

    Like

    • Ik zei ook niet dat het watervaste inkt moest zijn ;-)
      Maar het gaat mij niet om het Hete hoekje. Al wil hij daar de hele dag doorbrengen, dat moet hij dan lekker zelf weten, mij heeft hij er niet mee. Het gaat mij om waar hij eigenlijk voor komt: mij provoceren/choqueren, daar geniet hij waarschijnlijk nog meer van dan naar het Hete Hoekje gaan.

      Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

