Hoe de samenleving eigenlijk in elkaar zit

Dit filmpje raakte mij echt. Maar echt. Echt echt.
Seksisme, objectificatie en scheve rolverdelingen zijn onderwerpen die mij prikkelen en woede bij mij oproepen.

Als ik vrouws genoeg ben zal ik vaker over deze onderwerpen schrijven op mijn blog. Alsjullieblieft, bekijk het filmpje en vertel mij wat jullie ervan denken.

Dit filmpje kwam ik tegen op de blog van Sylvia. Een paar dagen geleden postte zij dit bericht: 

Omgedraaide rollen.

Toen ik vannacht niet kon slapen en even achter de laptop dook, kwam ik het onderstaande filmpje tegen. Hierin is de man-vrouw rolverdeling compleet omgedraaid, net als de obstakels waar beide sekses mee te maken krijgen. De vreemde situaties die je dan krijgt benadrukken hoe scheef onze maatschappij soms is. Het inleidende nummer skippen? Ga dan gelijk naar 0:47. Worth watching!

Deze post is onderdeel van mijn project ‘Zedeloze Zaterdag.’ Seksisme, objectificatie en scheve rolverdelingen zijn onderwerpen die mij prikkelen en woede bij mij oproepen. Al heel lang wilde ik er iets mee doen, maar wat, wist ik niet. Daarom heb ik besloten iedere zaterdag iets te publiceren met betrekking tot deze onderwerpen.

10 gedachtes over “Hoe de samenleving eigenlijk in elkaar zit

  1. Och! Toen ik dit filmpje zag, twijfelde ik ook om het te posten! Maar omdat ik al vrij veel zaken schreef rond dit onderwerp, vreesde ik anderen ermee dood te slaan (figuurlijk dan). Ik ben blij dat nog iemand hier aandacht aan besteedt! ;)

    Like

  2. Rare wereld. Of dit de ‘omgekeerde wereld’ is zou ik niet zo durven zeggen. Zo’n man/vrouwkarikaturen kom ik zelden tegen, in welke richting dan ook. Echter: dit is mijn standpunt als man, misschien dat jullie ‘vrouw zijnde’ één en ander anders ervaren in jullie dagelijks leven.

    Like

    1. Rare wereld inderdaad. Ik denk dat je als man zijnde nooit zal weten hoe het echt is. Voor mij komt dit wel in de buurt van de werkelijkheid. Dit gebeurt mij niet allemaal op een dag, maar wel bijna dagelijks iets (al zijn het slechts blikken). Wat er aan het einde van de film gebeurt heb ik gelukkig nooit meegemaakt :-)

      Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

