Dakloze Met Vol Buikje

Het is zomer en we zitten op het balkon. Het is al laat maar het is nog heerlijk warm. Beneden zie ik een zwerver in de prullenbakken graaien. Met grote ogen kijk ik mijn Don Carlos aan.

-Ik heb nog een stokbrood liggen.- zeg ik. – Ik ga het aan die meneer geven.-

“Doe dat nou maar niet,” zegt Don Carlos.

Ik kijk hem boos aan. Wees nou niet zo koud! Kíjk dan, die meneer wil toch ook gewoon wat eten.

Snel ren ik naar de keuken. Ik snijd het stuk waar ik van gehapt heb eraf. Immers, ik ga deze meneer toch geen afgekauwd stuk brood geven. Ik schiet in mijn slippers, en ren de trap af naar beneden.

-Meneer, meneer,- zeg ik verlegen, en ik overhandig hem het stokbrood.

Hij kijkt vlug op. “Nee,” zegt hij en hij duikt weer de prullenbakken in.

Langzaam loop ik weer de trap op, met mijn stokbrood in mijn hand. Ik schop mijn slippers uit. Stil ga ik weer naast Don Carlos zitten. We kijken elkaar aan.

Hij is lief en slaat een arm om mij heen.

8 gedachtes over “Dakloze Met Vol Buikje

Laat een comment achter, vind ik leuk!

