Lekker Schudden

Ik loop de trap op, mijn handen vol met boodschappen. De trap in het trappenhuis is redelijk smal, en ik ben net op het punt waar de trap een draai maakt. De té blije boxer van mijn buurman komt aanrennen.

Hij wil mij graag begroeten en loopt de trap af, richting mij.

Vrolijk met zijn kont schuddend staat hij voor me. Hij is zo enthousiast aan het kwispelen, ik zou haast met hem meedoen.

– Hallo hondje, hoe gaat het? – vraag ik hem in het Nederlands. Mensen die het horen denken vast dat ik de hond aan het vervloeken ben.

De boxer kijkt mij blij aan en blijft schudden met z’n niet-staart. Het gaat goed met hem, geloof ik, maar hij heeft weinig zin om aan de kant te gaan. Veel te gezellig vindt hij het zo op de trap met mij.

Ik kan er ook niet langs, ben veel te zwaar beladen.

Als ik niets doe, blijven Boxer en ik hier de hele dag staan, kwijlend en elkaar in de ogen starend terwijl Boxer lekker blijft kwispelen. Tegen die tijd zal ik vast echt aan het meeschudden zijn.

Uiteindelijk komt zijn baas er aan en haalt Boxer weer naar boven zodat ik er door kan. Hij veronschuldigt zich. Maar dat is niet nodig. Zelden wordt ik zó enthousiast begroet.

.

6 gedachtes over “Lekker Schudden

Laat een comment achter, vind ik leuk!

