Cubaanse Politieke Vluchtelingen

“Wij zijn politieke vluchtelingen uit Cuba, naar Spanje gekomen via een ondertekende overeenkomst tussen het vorige kabinet van de PSOE, en de Cubaanse Castrodictatuur.
Nu achtergelaten, en in de steek gelaten. In een extreme kwetsbare situatie dankzij (het nieuwe kabinet van) de PP. Beiden verantwoordelijk voor het stelen van het geld van het Europeense fonds voor Vluchtelingen, dat bestemd was voor ons Spaanse opvangprogramma.

Wij eisen dat ze aan de overeenkomsten gaan voldoen.”

Deze Cubanen kamperen al 645 dagen voor het ministerie van Buitenlandse Zaken, naast Plaza Mayor, midden in het centrum.
Chapeau! Ik wens jullie het beste.

*Op 7 maart kwam ik erachter dat zij hier niet meer kampeerden. Hoelang ze al weg zijn weet ik niet, en wat er gebeurd is weet ik helaas ook niet.

cubavluctelingen

cuba

.

4 gedachtes over “Cubaanse Politieke Vluchtelingen

      1. Sorry, Sherita. Ik bedoel gewoon dat enkel mensen die zich terecht onrechtvaardig behandeld voelen het zullen volhouden om 645 dagen voor hun rechten op te komen. Ik was van plan om nog eens op te snorren waar precies het schoentje knelt, maar ik vind er bijzonder weinig over via Google…

        Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

