Spanje zonder Chinezen

Ik hoor ze iets zeggen in de trant van ‘hier een fles water kopen.’ Ik vertel het groepje vrienden dat we geen water verkopen.

-Hier direct om de hoek is een winkel, daar kunnen jullie water kopen- zeg ik.

Het meisje gelooft dat deze winkel dicht is, zegt ze.

-DICHT?!- roep ik panisch.

Ze draaien allemaal hun hoofd naar mij toe en kijken mij  aan. Waarom trek ik het waarnemingsvermogen van het meisje nu zo extreem in twijfel?

-Het is een Chino!- zeg ik.

“Ahhhhh,” en ze hobbelen de deur uit, op naar de Chinees.

Een minuut later komen ze terug, met flessen water.

“Wat zou Spanje nou toch zijn zonder de chinos!” zegt een van hun. 
We lachen allemaal in koor. En stiekem hopen we allemaal dat de chinos hier voor altijd blijven. 

Want ja, serieus, wat zou Spanje zijn zonder de Chinezen.

Ik ook, zou  niet zo goed weten wat ik zonder de chinos moet.
De ‘chinos’ staan bekend om: geen siësta, echt altijd open, en ze hebben  alles wat je nodig hebt, of niet.

Noem iets op, en je vindt het in de Chino. Ik daag jullie uit.

.

7 thoughts on “Spanje zonder Chinezen

  1. Pingback: Ik wil ook een armbandje | Lief & Leed SPANJE

Laat een comment achter, vind ik leuk!

