Tweelingding

Eeneiige tweeling Mieke en Pilar lijken sprekend op elkaar, zitten altijd naast elkaar, en ik houd ze nauwelijks uit elkaar.

Heel kwalijk vind ik dat van mijzelf, dat ik deze twee meisjes niet uit elkaar kan houden.
Ik zou dat niet leuk vinden, als dat bij mij gebeurt, immers, ik ben toch een persoon, niet een duo?

Bovendien geloof ik dat het goed is als de twee zich ook los van elkaar ontwikkelen. Mede hierom plaatste ik hun namen niet direct ónder elkaar toen ik een lijst met alle leerlingen op het bord hing.

Mieke stak gelijk haar vinger op toen ze de lijst zag.

Geschrokken, met grote ogen vroeg ze me: “Waarom staan Pilar en ik niet onder elkaar?”

.

2 gedachtes over “Tweelingding

  1. Ik vind dat altijd een beetje eng, als twee personen zo erg aan elkaar klitten. Hier in de stad hebben we een tweeling die iedereen kent, omdat de twee oudere vrouwen altijd precies dezelfde kleren aan hebben en ze altijd met z’n tweeën – soms hand in hand – over straat lopen. Ik kan er niets aan doen, maar ergens vind ik ze heel zielig…

    Like

    1. Haha, ik snap wat je bedoelt. Deze meisjes zijn nog jong en gelukkig wel sociaal met de andere kinderen. Dat scheelt denk ik wel. Maar dat van die twee vrouwtjes uit jouw stad is wel een beetje gek hoor, ik zie het al voor me, haha!

      Like

Laat een comment achter, vind ik leuk!

