Omlopen

U verkoopt geen postzegels, toch? “Nee, lieverd. Ik verkoop geen postzegels.” -Ah ok, dankuwe…

“Maar in de estanco’s kun je postzegels kopen.
Hier achter in dit smalle straatje is een estanco, vlak naast de apotheek.
Zie je de apotheek? Met dat groene kruis?”

Ze hield even een pauze en keek naar mij, haar hoofd schuin houdend.

Ik deed een stap naar achteren, en keek naar rechts. Ik zag inderdaad de apotheek.

-Ja, ohja, daar.-

“Goed, daar naast dus, om de hoek, is de estanco, Daar kun je een postzegel kopen.”

Ik bedankte haar hartelijk. En liep het smalle straatje in.

Ik moest eigenlijk helemaal niet die kant op.

Ik had ook helemaal geen haast om een postzegel te kopen. Ik zal vast nog wel meer estanco’s tegenkomen die dag.

Maar ja, als de mevrouw van het krantenstentje mij zo lief uitlegt waar ik postzegels kan kopen, dan kan ik gewoon niet een andere kant  oplopen.

6 thoughts on “Omlopen

Laat een comment achter, vind ik leuk!

