Twee vaders

“Mijn vaders,”  zei hij,  “hebben hetzelfde beroep.” Mijn vaders… Mijn vaders… Oh nee…!

Heb ik Gertje nou echt laten opschrijven dat hij aan zijn vader én moeder moet vragen wat hun beroep in het Nederlands is, terwijl hij twee vaders heeft?

Zal ik het hem laten uitgummen?
Zal ik hem erbij laten schrijven dat Juf Sherita heel open minded is?
Of dat ze niemand heeft willen kwetsen?

Even later begreep ik het. Gertje vertaalde ‘padres’ direct vanuit het Spaans.

Mi padre, mijn vader
Mis padres, mijn ouders of, ‘mijn vaders’ dus.

Gelukkig. Zijn padres zullen dus niet beledigd zijn bij het zien dan huiswerkopdracht.

Een gedachte over “Twee vaders

Laat een comment achter, vind ik leuk!

