Unicef bedriegen

Ik zag ze al staan, ik let natuurlijk altijd wel op. Probeer ze te omzeilen, maar dat lukt vaak niet. Meestal glimlach ik lief, en zeg ik: “Nee, sorry.” Soms werkt dat.

Vaak spreken ze me ook aan als ik onderweg ben naar werk. Dan heb ik natuurlijk het perfecte excuus.

Als ze naast me blijven lopen voel ik me altijd opgelaten. Ze lopen echt net zo hard met me mee.

Voorheen zei ik vaak: “Sorry, ik woon hier niet,” maar dat is natuurlijk nu niet meer waar.

Dus ik zei het maar. Het lag al vaker op het puntje van mijn tong, maar ik kon het nooit over mijn hart verkrijgen. Ik weet niet waarom ik het nu wel kon.

-Sorry, I don’t speak Spanish.-

En nu voel ik mij schuldig omdat ik Unicef heb bedrogen.

Laat een comment achter, vind ik leuk!

